Pred premiero: Gledališče kot črna luknja in čudež

Petra Vidali Petra Vidali
04.05.2022 14:32

Jutri bo na Malem odru SNG Maribor premiera avtorskega projekta Nataše Matjašec Rošker in Petja Labovića
Ne ti meni Alice (Once Again)

Dodaj med priljubljene.
Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj.
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Ne ti meni Alice 
Peter Giodani

Umetniški direktor Drame Aleksandar Popovski je igralskemu ansamblu drame ponudil Kabaret pri Belem zajcu - "platformo za ustvarjanje igralskih avtorskih projektov, s katerimi bi omogočili snovanje drznega in inovativnega umetniškega izražanja onkraj uveljavljenih gledaliških praks". Morda še prej pa bi z njimi vzdrževali kreativno igralsko kondicijo. Zlasti v času pandemije se je to pokazalo kot še bolj nujno. Vendar posebnega navala na razpis ni bilo, za zdaj bomo videli samo en izdelek iz delavnice Belega zajca, avtorski projekt Nataše Matjašec Rošker in Petja Labovića z naslovom Ne ti meni Alice (Once Again), ki bo premiero doživel jutri, v četrtek.

Nataša Matjašec Rošker je na tiskovni konferenci pred premiero povedala, da kot institucionalna igralka "zagabi vsako priložnost", ki se ponudi za projekte, ki lahko kršijo institucionalna pravila. (Res je to njen že tretji avtorski projekt, po Hic sunt leones in Do tu sega gozd.)

V izhodiščno Carrollovo Alico v čudežni deželi je vstopila tako, kot Alica vstopi v čudežno deželo, skozi črno luknjo. Igralci ves čas živijo v črni luknji, pravi igralka, in čudeži, ki se dogajajo Alici, se jim dogajajo ves čas, z vsakim novim režiserjem. "Ključna pri tej predstavi je svoboda ustvarjanja, svoboda domišljije; gledališčniki smo ljudje z enormno količino domišljije in preživetvenih sposobnosti." Seveda pa se zaveda, da "te svoboda lahko tudi zanese".

Petja Labović je opisal trifazni proces, ki ga je dvakrat prekinila epidemija: fazi nabiranja materiala je sledilo raziskovanje in improviziranje v prostoru, ki je privedlo do končnega teksta ter njegove odrske postavitve.

V avtorski ekipi so ob igralcih navedene še Mateja Kokol, Valentina Turcu in Maja Borin. Režiserka Mateja Kokol je povedala, da imajo režiserji redko priložnost vstopiti v proces ustvarjanja pri drugih vratih. Scenograf je Matic Kašnik, kostumografka Suzana Rengeo, oblikovalec zvoka Aleš Zorec, oblikovalec svetlobe Tomaž Bezjak, lektorica in prevajalka pa je Mojca Marič, ki je povedala, da je predstava razplastena, odprta in prehodna tudi na jezikovnih nivojih, in sicer tako znotraj slovenščine kot v tujih jezikih.

Ustvarjalca se zahvaljujeta Nini Rajić Kranjac, Mateji Kokol in Sebastijanu Horvatu, Marku Peljhanu, Oliveru Frljiću, Daliboru Mataniću, Matjažu Berjgerju in Janezu Burgerju, Tarkovkemu, Godardu, Felliniju, Kafki, Dolarju, Marxu, Heglu, Cortázarju, Shakesperaju, Rushdiu, von Trieru, Bachu, Caveu, Dietrich, Zucherru ...

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.