
Na divanu, 1913-1914, Narodna galerija
Do 9. aprila je v Narodni galeriji na ogled razstava, ki Mateja Sternena odstira celostno.
Sternen je živel prav v času najbolj revolucionarnih prevratov v zgodovini umetnosti. Čeprav je spoštoval njeno tradicijo, predvsem rokoko, barok s Tiepolom, beneško renesanso s Tizianom in druge, se je zavedal sočasnih modernih slikarskih prijemov, ki so zaznamovali avantgardna gibanja v Zahodni Evropi. Ta so svojo "secesijo", ločitev od starih mojstrov, pogosto utemeljevala prav na nadgraditvi njihovih poskusov osamosvajanja barvitosti, učinkovitih kontrastov in izpostavljanja poteze na posameznih delih slike v želji doseči čisto slikarstvo, neodvisno od zvestega posnemanja videnega. Poskus spoja med realističnimi in modernističnimi načeli je Sternena vodil vse življenje.
Sternen je živel prav v času najbolj revolucionarnih prevratov v zgodovini umetnosti. Čeprav je spoštoval njeno tradicijo, predvsem rokoko, barok s Tiepolom, beneško renesanso s Tizianom in druge, se je zavedal sočasnih modernih slikarskih prijemov, ki so zaznamovali avantgardna gibanja v Zahodni Evropi. Ta so svojo "secesijo", ločitev od starih mojstrov, pogosto utemeljevala prav na nadgraditvi njihovih poskusov osamosvajanja barvitosti, učinkovitih kontrastov in izpostavljanja poteze na posameznih delih slike v želji doseči čisto slikarstvo, neodvisno od zvestega posnemanja videnega. Poskus spoja med realističnimi in modernističnimi načeli je Sternena vodil vse življenje.