
V zgodovini filma smo videli kar nekaj celovečercev, ki vsebujejo en tako izstopajoč prizor, da se preostalo trajanje filma hočeš nočeš podreja tistemu, kar je bilo prikazano v tistih nekaj minutah. Naj gre za prizor s plazom v Östlundovi Višji sili (Force majeure, 2014), za otvoritveno sekvenco Cuaronove Gravitacije (Gravity, 2013) ali pa, še toliko bolj, za prizor posilstva v Noéjevem Nepovratnem (Irréversible, 2002), so se prav ti trenutki zapisali v kolektivni cinefilski spomin ter so pogosto zasenčili preostali film.
V Netflixovi ponudbi je od minulega tedna na voljo film Koščki ženske (Pieces of a Woman), ki ga lahko brez težav uvrstimo v to druščino. Dobršen del prve četrtine filma namreč zavzema 22-minutna neprekinjena kader-sekvenca, v kateri Martha (Vanessa Kirby) s pomočjo svojega soproga Seana (Shia LaBeouf) in porodniške babice Eve (Molly Parker) v realnem času rodi otroka, a se dobesedno pred našimi očmi vse skupaj prelevi v veliko tragedijo. Ne gre samo za to, da je prizor čustveno izjemno zahteven in hkrati briljantno odigran (Kirbyjeva je za film prejela prestižno igralsko nagrado Volpi na lanskem beneškem filmskem festivalu), temveč tudi za to, da so te minute ključne za vse tisto, kar se bo zgodilo v preostanku filma.
Pridiha monumentalnosti pa tu še ni konec. Lahko bi namreč našteli vrsto dejavnikov, zaradi katerih Koščki ženske predstavljajo prelomen korak na poti osrednje ustvarjalne ekipe. Kot prvo, gre za prebojno stopnico na poklicni poti madžarskega režiserja Kornéla Mundruczója, ki je s tem filmom prvič prestopil v angleško govoreče ustvarjanje. Kot drugo, Vanessa Kirby po televizijski uspešnici Krona (The Crown) zdaj tudi na velikem platnu dokaže, da je sijajna in večstranska igralko, ki bistveno presega renome fatalnih žensk iz žanrskih filmov, kot sta Misija nemogoče: Izpad (2018) in Hitri in drzni: Hobbs in Shaw (2019). Ne nazadnje pa kaže tudi, da bo prav ta film za nekaj časa tudi zadnji, v katerem bomo lahko gledali Shio LaBeoufa po tem, ko so se minuli mesec nanj vsule obremenjujoče obtožbe o čustvenih zlorabah žensk. To, da se 34-letni igralec v tem filmu predstavi prav v takšni grobijanski in prešuštveni preobleki, kot smo brali v medijih, je podjetje Netflix celo privedlo do tega, da so v minulih tednih preprosto prenehali oglaševati Mundruczóv film ter so ga domala pretihotapili v svojo spletno ponudbo.
Za polni učinek bi film preprosto morali videti na velikem platnu