(REKLI SO) Tanja Lesničar Pučko: Vulgarni kapitalizem 2.0

DR
23.10.2024 16:00

Tanja Lesničar Pučko, novinarka, v kolumni v Dnevniku o stanju duha slovenske ekonomske elite

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Primož Lavre

"Te dni je minilo leto slavnih besed, ki jih je ob izgradnji stanovanjskega kvarta Schellenburg izrekel investitor Jože Anderlič: 'Narod brez elite ne obstaja, je samo amorfna gmota ljudi, ki ne ve, kam in kako.' Z elito je imel v mislih bogate kupce njegovih stanovanj. Danes, po letu dni, nas bi lahko zaskrbelo: smo narod brez elite. V kvartu le tu in tam gori kakšna luč, cene še vedno neobdavčenih praznih nepremičnin pa še naprej letijo v nebo. Še dobro, da je vsaj amorfna gmota še tu, da zaliva okrasno grmičevje pred elitno 'hišo strahov'. /.../

Tanja Lesničar Pučko
Nada Žgank

Ob tej obletnici samooznanila pa smo dobili še nadaljevanje, interpretacijo vulgarnega kapitalizma 2.0, in sicer v podobi druge generacije 'elite', tiste, ki je, že rojena z zlato žlico, čutila potrebo, da razloži, zakaj ji ta žlica pripada in kaj je narobe z nami, ki zahtevamo nespodobnosti, kot so dostojen odnos, spodoben zaslužek, dopust, socialno in zdravstveno varstvo, pravica do odklopa ... Klemen Šešok, otrok očeta, ki je sprivatiziral nekoč slavno Iskro, danes pa investira v Republiki Srbski, kjer davčna zakonodaja ni 'katastrofalna kot pri nas', je namreč ugotovil, da ne razumemo dovolj dobro, kako se ta svet vrti. V njem je namreč »bogastvo gibalo napredka, elite pa igrajo ključno vlogo pri razvoju naroda. A zato potrebujemo ljudi – ne kogarkoli, ampak takšne, ki razmišljajo drugače od trenutne socialistične utopije, ki ne preveva samo Slovenije, ampak kar celo Evropo.'

Šešok je zanimiv le kot fenomen, saj analiza njegovih izjav ponuja jasno sliko o stanju duha slovenske ekonomske elite, pa naj jo presojamo skozi sociološko, socialno ali psihoanalitično optiko. Vzemimo stavek: 'Bogastvo je gibalo napredka.' Kje je to pobral? Pri Mariji Antoaneti, ki niti takrat, ko jo je 'amorfna masa' postavila pod giljotino, ni razumela, za kaj gre?" (dr)

Vaše mnenje šteje!

Vaše mnenje šteje!

Sodelujte v anketi in pomagajte soustvarjati prihodnost naših vsebin.

Sodelujte
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta