
Kolesar je leposlovni in sploh knjižni prvenec Marka Radmiloviča. Slogovno in vsebinsko konsistenten roman je bil med bralce poslan z oznakama "naslanjanje na resnična dejstva in usodo" in "kriminalka".
Kar se kriminalke tiče, je Kolesar primer sodobne uporabe žanra. Imamo klasičen začetek, truplo torej, in imamo klasično varianto klasičnega lika kriminalista, inšpektorja Petka, osamelca, ki je sposoben streti še tako trd oreh, ne more pa premagati sile težnosti, ki ga vleče k šanku. In imamo akterja, profesorja zgodovine Krepsa, ki se na videz naključno znajde v središču dogajanja, velja celo za osumljenca, in hkrati sam vodi vzporedno preiskavo. Medtem ko profesionalni inšpektor odgovarja (samo) na vprašanje, kdo je morilec, amaterski detektiv Kreps počasi prihaja do motiva za umor. In ta je tako kompliciran, da zasenči izhodiščni problem. Preiskava se silovito razrašča, naključja nehajo biti naključja, bolj ali manj vsaka persona, ki nam pride na pot, dobi svoje nenedolžno mesto v kriminalnem komplotu, postane nekogaršnji sostorilec, sorodnik, sopotnik ... Prave akcije, prave napetosti in težkih vprašanj ne manjka, bralec se nikakor ne dolgočasi. Vendar pa prihajata oba bralčeva detektivska zastopnika v romanu do odgovorov po naključju (to, da najdeta ključ v naključjih, ki jima pridejo na pot, postane skoraj metoda) in tako kot bralec pravzaprav ne vesta, kaj se dogaja, dokler se ne zgodi. Zgodba nima lukenj, vendar pa bralec nima nobene šanse, da bi jo pomagal sestavljati.

Kolesar se zdi pomenljiv predvsem s svojim prispevkom k taboriščni literaturi
Kdo je kolesar
Kdo je naslovni kolesar? Nihče, pravzaprav. Protagonist Kreps bi to hotel biti, pozimi se psihično in potrošniško pripravljal na podvig, ki je kajpak veliko več kot fizična rekreacija. Stopil naj ne bi le maščobnih obročev okoli trebuha, ampak tudi salo, ki se je nabralo okoli življenja. Ampak ko bi bil čas za uresničitev, pride zmeraj nekaj vmes oziroma nekaj namesto tega. Kolo počasi neha biti pomembno, ker se začne nesojenemu kolesarju dogajati življenje. Kolesar je roman o tem, kar se je akterju zgodilo medtem, ko je nameraval biti kolesar. Kaj je že rekel John Lennon? "Življenje je tisto, kar se zgodi, ko si zaposlen z načrtovanjem drugih stvari." Kakšnega bolj poglobljenega argumenta za postavitev tega praznega mesta v naslov pa ne bi mogla podati.