Kibla v Zagrebu prejela nagrado za najboljšo galerijo

P. V.
04.07.2022 14:53

Razstavili so dela slikarjev Marka Jakšeta in Roka Predina ter kiparke Bojane Križanec.

Dodaj med priljubljene.
Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj.
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Peter Tomaž Dobrila z nagrado v nagrajeni galeriji-paviljonu 
Kibla

Kulturno izobraževalno društvo Kibla je letos ponovno sodelovalo na mednarodnem Butičnem umetniškem sejmu Nesvrstani v Zagrebu, ki je bil med 29. junijem in 3. julijem 2022 v Laubi - hiši za ljudi in umetnost. Na sejmu je sodelovalo 13 domačih in mednarodnih galerij ter 21 samostojnih razstavljavcev.

Kibla je prejela nagrado Črno drevo Laube (Crno drvo Laube) za najboljšo galerijo in postavitev. Kurator Kiblinega paviljona je bil Peter Tomaž Dobrila, ki je v postavitev, naslovljeno Samo iluzija, vključil dela slikarjev Marka Jakšeta in Roka Predina ter kiparke Bojane Križanec. Marko Jakše je bil zastopan s tremi oljnimi slikami Samčki, Slepi skušnjavec devic in If Elephants Could Fly …, Rok Predin s serijo štirih digitalnih slik z naslovom Prestopno leto, Bojana Križanec pa s tremi marmornatimi skulpturami Vrtavka, Dialog in Bed for a Rolling Stone.

V obrazstavnem besedilu je Dobrila zapisal: "V času iluzionizma in iluzorne resničnosti (Illusional Reality), ki pod krinko svobode izvaja (popoln) nadzor nad ljudmi in družbo z različnimi sredstvi, političnimi, ekonomskimi, pravniškimi, znanstvenimi, tehnološkimi, psihološkimi, represivnimi v številnih oblikah, se izraz 'svobodni umetnik, umetnica' zdi kot privid, navidezna resničnost (Virtual Reality) in konkretizacija v najširšem pomenu besede. Konkretizacija abstrakcije (Abstraction Concretisation). Medtem ko je iluzorno simulacija stvarnega (Simulational Reality), predstav in stvaritev. Materializacija se skozi procese in postopke uresničuje, misli in zamisli se postavljajo in sestavljajo, predstave postanejo resničnost, delovanje se udejanja v mediju, ki nam je blizu, je enako naš kot (samo)svoj. Slika, računalniška risba, kamnita skulptura vlečejo vrv od pradavnine do tukaj in zdaj, odkrivajo sledi, reanimirajo dogodke in jih podajajo v avtonomnih in avtohtonih lastnih stanjih. Kot kemijske spojine, katerih elementi so komplementarni ne samo v krožnicah, spiralah in privlačnostih, ampak tudi v neprivlačnostih in odbojnostih, ki tvorijo notranje napetosti razstavljenih umetniških del."

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.