
"Film nosi grenko tableto, ki jo je treba pogoltniti, vendar v čudovitem ovoju večplastne podobe akvarelnega videza ..."
To je že deveto priznanje za novo delo avtorice, ki bo zanj na februarski podelitvi prejela tudi nagrado Prešernovega sklada.
Špela Čadež v filmu, ki je svetovno premiero doživel na festivalu v Locarnu, prikazuje počasi nastajajočo dramo, v kateri osebna bolečina vre na štedilniku kot družbeni problem.
Ob nagradi za najboljšo tehniko animacije na festivalu v Ottawi je žirija zapisala: "Medtem ko so Jurija Norsteina imenovali za največjega mojstra tehnike multiplan kolažne animacije, menimo, da je seznamu treba dodati novo ime. Za predstavitev kompleksne zgodbe nas je analogna tehnika v filmu Steakhouse začarala in po našem mnenju odprla novo obdobje multiplan animacije."
V kritiki filma v reviji Ubiquiarian pa so zapisali, da je "Steakhouse zelo premišljen film na vseh ravneh, besedilni, kontekstualni, umetniški in tehnični. Od imen likov po enem najbolj ikoničnih parov slovenske popevke, preko redkobesednih, skrbno postavljenih dialogov v scenariju Gregorja Zorca do umetniške vizije in izvedbe. Film nosi grenko tableto, ki jo je treba pogoltniti, vendar v čudovitem ovoju večplastne podobe akvarelnega videza, začinjene s skrbnim zvočnim oblikovanjem in popolno skladnimi glasbenimi izbirami, ki same naslikajo čustveno pokrajino."
"Psihično nasilje je nekaj nevidnega," pravi Špela Čadež. "S filmom Steakhouse želim dobiti vpogled v zasebnost para. Kje je meja med običajnim in neobičajnim? Film mi omogoča, da se potopim v vzdušje zaprtega stanovanja, neizrečenih besed in nenehnega strahu. Ta tema se mi zdi izjemno zanimiva za nadaljnje raziskovanje multiplan tehnike, ki sem jo uporabila pri svojem prejšnjem filmu Nočna ptica. Zaradi svoje izrazite fluidnosti lahko ustvari različne iluzije prostora in hipnotične prehode med njimi. To omogoča pripovedovanje zgodbe na način, ki je mogoč le v svetu animiranega filma."
Nagrade Annie so že dolgo časa priznanje pionirjem na področju animacije v ZDA in širše. Leta 1972 je June Foray, legendarna igralka, ki je posodila glas mnogim likom v animiranih filmih, organizirala prvo podelitev nagrad Annie. Danes so nagrade Annie postale odmeven dogodek stroke, ki velja za pomembno merilo v industriji in napovednik oskarja za najboljši animirani film. 49. letne nagrade Annie bodo 26. februarja 2022 podeljene v desetih produkcijskih kategorijah in 22 kategorijah dosežkov.
Scenarij za Steakhouse je napisal Gregor Zorc, v animaciji in risbi sta z režiserko združili moči še glavna animatorka Zarja Menart in Anka Kočevar. Glasove sta likom posodila Maruša Majer in Marko Mandič. Avtorsko glasbo slovenskih Olfamož je izbral Tomaž Grom, postprodukcijo zvoka podpisuje Julij Zornik, koloriranje pa Teo Rižnar.