
Interaktivno predstavo za predšolske otroke in starše (oziroma odrasle) Dš dš dš deževnik so zasnovali v sklopu interdisciplinarnega studia OS, ki raziskuje relacijsko umetnost, umetnost odnosa. Predstava je nastala v režiji Saške Rakef in so-ustvarjanju ekipe ustvarjalcev - Barbare Kukovec, Katje Kosi, Monike Pocrnjić, Tomaža Tomljanovića, Nine Kokelj in Bojane Šaljić Podešva ter v koprodukciji Nagiba in Lutkovnega gledališča Maribor.
Zasnovana je kot prostor igre in eksperimenta, kjer se v varnem in strukturiranem prostoru povezujejo otroci, starši, umetniki in strokovni sodelavci ter raziskujejo "os" oziroma "osišče" različnih umetniških praks in tudi načine, kako si z drugim(i) bivajočim(i) delimo ta skupni svet.
"Dš, dš, dš deževnik vabi na skupno raziskovanje. Poslušanje. Opazovanje. Ko pade dež, vrt oživi. Zašelesti. Zamrgoli. Dva sladkosneda deževnika iščeta nekaj sladkega. Z njima na pot se podajo najmlajši in njihovi spremljevalci, starši, dedki in babice, skrbniki. V svetlobni in glasbeni kompoziciji, ki jo v živo ustvarjajo igralci, se otroci in njih starši skupaj potopijo v odkrivanje malih-velikih skrivnosti (ne)vidnega/ (ne)slišnega/ (ne)znanega živega sveta, ki nas obkroža; čudijo se kraljestvu podzemnih korenin, osluškujejo podzemni reki, raziskujejo z gibom, glasom ter v spontani igri poglabljajo svoj odnos s starši/skrbniki in drug z drugim. Ko umetnost postane igra. In igra postane umetnost, ki gradi odnos," so o predstavi med drugim zapisali ustvarjalci.
Odločitev za relacijsko estetiko pa so tako argumentirali: "Predstava izhaja iz premise, da je produkcija za najmlajše v našem prostoru večinsko zastopana v formatih, ki sledijo konvenciji ločitve odra (umetniškega dela) in avditorija (občinstva-gledalca). S tem kontekstom so pogojeni tudi pričakovani in sprejemljivi načini udejstvovanja/pozicije/vloge gledalca v gledališču. Naša raziskovalno-umetniška hipoteza je, da opisani format (navkljub estetski dovršenosti in vsebinski primernosti predstave) zaradi širokega spektra psiho-fizičnih potreb najmlajših občinstev, ne zmore vedno ustvariti varnega in vključujočega prostora za vse tiste najmlajše, ki tovrstnemu kodu ne morejo slediti in jih s tem (v določeni in pomembni fazi življenja) izloči iz prostora umetniškega udejstvovanja."
Po današnji premieri ob 17. uri sledijo ponovitve v četrtek, petek in soboto ob isti uri, v soboto pa bo še matineja ob 11. uri. V soboto dopoldan je predstava namenjena otrokom od prvega do tretjega leta, popoldanska pa tistim od tretjega do šestega leta.