Dr. Igor Sapač: "Celovita prenova je lahko samo izjema - če je neka stavba res v tako slabem stanju, da je vanjo smiselno vložiti milijone. Vendar to pripelje s sabo tudi uničevanje stavbne substance - in tega se zelo bojijo. Pri nas pa je to postalo samoumevno."
Z umetnostnim zgodovinarjem in arhitektom dr. Igorjem Sapačem, avtorjem knjižice o gradu Cmurek, ki je izšla v zbirki Umetnine v žepu (založnika ZRC SAZU in Muzej norosti).
"V Sloveniji smo navajeni tarnati, kako se nič ne da in da za vse potrebujemo milijone, Muzej norosti pa dokazuje, da se da," med drugim pravi kastelolog.
Kako ohranjati grad, ki je izjemen kulturni spomenik? Z večmilijonskimi celovitimi obnovami ali s sprotnim vzdrževanjem?
Kako je mogoče, da so še v 21. stoletju viteško dvorano predelali v kopalnice? "Cmurek je tako pomemben, ker je muzej preteklih obdobij in spomenik našega časa, ker nastavlja zrcalo sodobnosti: v Hrastovcu je še vedno socialnovarstveni zavod, v gradu Begunje psihiatrična bolnišnica."
"V Sloveniji smo navajeni tarnati, kako se nič ne da in da za vse potrebujemo milijone, Muzej norosti pa dokazuje, da se da," med drugim pravi kastelolog.
Kako ohranjati grad, ki je izjemen kulturni spomenik? Z večmilijonskimi celovitimi obnovami ali s sprotnim vzdrževanjem?
Kako je mogoče, da so še v 21. stoletju viteško dvorano predelali v kopalnice? "Cmurek je tako pomemben, ker je muzej preteklih obdobij in spomenik našega časa, ker nastavlja zrcalo sodobnosti: v Hrastovcu je še vedno socialnovarstveni zavod, v gradu Begunje psihiatrična bolnišnica."